fredag 10 april 2009

Copics eller Tombows

Ju mer jag läser om dessa pennor från Copics och Tombows dessto mer intresserad blir jag. Vanligtvis så målar jag mest med en akvareller, men jag brukar blanda i lite akrylfärg och lite twinklings för att få mer effekt när jag målar. Nu känner jag mig mer än redo för lite ny teknk och eftersom jag helt lyckats att hålla mig från att köpa Promarkers så kan jag med gott samvete välja mellan dessa två.

Ikväll, samtidigt som jag och Bjarne har suttit och tittat på "Så ska det låta" och kändis-Singing-bee så har jag surfat runt lite och hittat några instruktionsvideor som verkar bra trots att jag sett dem utan ljud. Jag tycker det är otroligt spännande att se hur olika vi alla jobbar med färgläggning. Färgläggningstekniken är personlig och här kommer tre olika för copics-pennorna och en för Tombows som Mysmasken gjort. Jag tror att jag har bestämt mig för Tombows eftersom de är vattenlösliga och så här långt så har jag inte läst om någon som är missnöjd med dem.







Inga kommentarer: