tisdag 30 juni 2009

Halvårsbokslut

Idag är det den 30 juni (även om det är tidigt och straxt efter midnatt). Det har gått 181 dagar på året 2009; dags för halvårsbokslut med andra ord. Hittills i år så har jag gjort 17 layouter, 15 julkort, 55 egna kort och 24 på beställning. Om man summerar kortmakeriet så blir det ungefär ett kort varannan dag och det låter lite för lite...... Målsättningen är givetvis är göra minst ett kort varje dag och "jobba igen" de dagar som jag är bortrest eller av andra skäl inte har möjlighet att sitta vid pysselbordet.

Min ambition är att jag ska scrappa mer det kommande halvåret och jag hoppas på att fördubbla antalet layoter; det skulle innebära att jag vid årsskiftet har 51 stycken gjorda; det blir spännande att se om jag lyckas. Om jag håller samma takt med kortmakeriet som jag har gjort det senaste halvåret så skulle det innebära ett slutresultat på 188 kort; min målsättning är dock ett kort om dagen och det innebär 365 kort..... vi får se hur det går.

Jag vill passa på att göra lite reklam för de produktmärken som jag har använt mes de senaste sex månaderna och de är: Quickutz, Doodlebug, Prima, Penny Black, Making memories och Basic Grey.

När jag tittar på kostnaderna för min hobby så kan jag enkelt se att mest shopping har jag gjort hos; Skapa hobby, Grodans, A million little things och Tradera.

Precis som många andra "scrappare" så har jag önskemål om att få vara medlem i ett design-team; min andra önskan är att prenumerera på åtminstonde två månadspaket. När jag började med denna underbara hobby så hade jag månadspaket från Pappersbiten (som tyvärr slutat med dessa) och nu så är jag lite sugen på att hitta ett svenskt och så det amerikanska; t.ex. My scrapbook Nook.

Gör ni bokslut? Vilka favoritmärken har ni och vart shoppar ni mest?

5 kommentarer:

Tirra sa...

detta var verkligen en rolig ide.. kommer nog inte göra samma sak idag, men kanske gör en helårsredovisning när året är slut :) det var förresten inga dåliga krav du hade på dig själv, jag är glad om jag hinner ett kort i veckan :P

super fina layouter du har på bloggen förresten! :)

Lena50 sa...

Ojoj, vad flitig du är, hur hinner alla, jag får säga som Tirra jag är glad om jag gör en eller två i veckan...men en kul idé, du gör ju jättefina alster oxå!!!! Scrappa nu på då, resten av året, heja på!!!!! Kram Lena

Karolina/karehed sa...

Jag blev så nyfiken på hur mkt jag hade gjort så det blev till och räkna. 53 layouter och några kort. Känner mig jättenöjd med det! :)

Cath. sa...

OJ wow, så mycket du hunnit med, näää, jag håller ingen räkning, men det kanske vore en idé!
Ha det gott!

sussilull sa...

Inge bokslut för min del....vill nog inte veta hur mycket man gör...*hihi*. Jag handlar mest på papprika faktiskt. Till det blir det nätbutiker. Just nu är jag helt frälst i maja design papper och köper allt jag kommer över. Vi ses på söndag! :-)