onsdag 15 juli 2009

Inspiration

Jag blir så oerhört inspirerad av detta "godisbord" från Doodlebug. Jag gillar deras färger och deras produkter. Och på tal om inspiration som har Kortinspiration en nystart idag. Ni hittar den nya sidan här.
Trots att det är sommar och man lätt kan tro att det är lugnt så händer det massor roligt just nu och för mig som älskar att tolka skisser så är det rena paradiset.
Veckans skiss hittar ni här.

Hos Grodans kan man tolka en skiss och bli gästdesigner.

Skissutmaning hos Skaparlusten.
Handarbeta har också en skissutmaning.

Även månadsutmaningen hos Svenskscrapbooking är en skisstolkning och den ska vara inne redan idag (15 juli) så det blir att göra såsom Gunde uttrycker de; "skynda, skynda".

Pysseltagen har en teknikutmaning där man bland annat ska använda sig av 4 olika mönstrade papper samt öljetter och knappar. Visst låter det spännande; utmaningen hittar du här!

Även Scraplagret utmanar med en skiss.
Tur att man har semester och att det hänger mörka regntunga moln på himlen för inspirationen är ju obegränsad och jag blir alltid lite extra taggad när det är tävlingsdags. Bjarne har fullt upp med att följa Tour de France varje dag så jag behöver ju inte ens ha dåligt samvete för att jag är lite asocial när jag sitter inne, lyssnar på P1 och pysslar. Dagens sommarvärd är förresten lyssnarnas val - Håkan Nilsson. Det kommer att bli riktigt spännande och det startar som vanligt kl. 13.00.

Inga kommentarer: