söndag 6 september 2009

Ännu fler julkort

Idag har jag gjort tre snabba och enkla julkort. Jag har fastnat för Majas mönstrade papper och kommer nog använda varenda liten centimeter av dem till årets julkort.

Det första julkortet är gjort med motiv av Magnolias "Vinternatt". Jag sprayade lite blå Twingklings utspätt med vatten på motivet och lät det torka innan jag monterade det. Det blev bättre än vad jag hade kunnat hoppas på och detta är en teknik som jag nog kommer att använda fler gånger.
Nr. 33


Nr. 34


Nr. 35

2 kommentarer:

Laila sa...

Sitter här och njuter... :-)
Drar lite i min pysseltarm. Tyvärr har jag inte hittat någon ro idag för att få till det vid pysselbordet.

Pernilla sa...

Väldigt fina julkort du har gjort. Jag tycker också Maja designs papper förenklar tillverkningen av julkorten.

Kram Pernilla