torsdag 10 september 2009

Då och nu!

Jag har en underbar arbetskamrat som är född och uppvuxen i Kanada. Hennes nordamerikanska ursprung är uppenbart för alla som träffar henne för hon är så rakt på sak, ärlig och spontan. Hon är helt enkelt en tjej som göra alla glada, inte minst alla de SÄPO-killar som hon med glädje serverar kaffe, kakor och komplimanger. Nikki är också en trogen kund som ofta beställer kort. I veckan så fick jag ett önskemål om att göra ett kort med inspiration av ett annat som hon hade hittat i bloggen. Det kortet gjorde jag till min lillasyster för snart 2 år sedan och jag lovade att försöka hitta stämpeln och liknande färger. Det gamla kortet ser ut så här:


och det beställda kortet blev så här:



Det var både roligt och intressant att inspireras av sig själv och jag ser att det har skett en del förändringar på de här åren. En sak som blir uppenbar på en gång när jag jämför korten är att jag inte använder hörnrundare så ofta längre. Två andra saker är att jag färglägger ljusare och att jag i stort sett aldrig använder brads för att fästa motiv nu för tiden. Däremot så dekorerar jag insidan mer (det var Laila som uppmärksammade mig om detta) och därför valde jag att flytta banden dit på detta kort. Ja, man kan ju faktiskt lära en del av sig själv och jag tror att jag ska gå och leta reda på mina hörnstanser igen!

Det kommer att bli en lång kväll för jag tänkte försöka hålla mig vaken och se Fuglesang landa i natt och så väntar jag på att få berätta en rolig sak som jag måste hålla hemlig till i morgon!

Kram fia

2 kommentarer:

Laila sa...

Du... Det syns att det hänt en del!

Nikki sa...

tack för de fina orden Sofia, min dotter Denize älskade sitt födelsdagskort som Fia skapat. Dessutom så fick Denize en vacker bukett blommor av sin svägerka som var i samma vackra lila nyanser som kortet. Och de dansande små mössen är ju för söta.
Vill man ha ett kort utöver det vanliga. ja då är det Sofia man skall vända sig till. TAck Fia!