torsdag 31 december 2009

Årsbokslut 2009

Vid halvårsbokslutet den 30 juni hade jag gjort 17 layouter, 15 julkort och 79 vanliga kort. Min målsättning att göra fler lo:s har jag verkligen klarat av; totalt blev det 57 stycken i år. Korten däremot har jag inte varit lika flitig med som jag hoppades på i juni. Jag har gjort 207 kort varav 53 julkort.

Under hösten så blev jag DT-medlem hos Bumblebee och det är ett uppdrag som jag älskar mer och mer för varje månad som går. Dels för att det är ett fantastiskt företag som Linda och Philip driver, men även för att det har utvecklat mig så mycket mer än vad jag från början trodde. Jag har även börjat sälja mina kort hos Pir 1 här i Gåshaga, så behöver ni ett fint kort och fantastiskt fina presenter så tycker jag att ni ska komma hit, längst ut på Lidingö.

En annan önskan som jag har haft är att prenumerera på månadspaket från USA och just nu har jag faktiskt ett sådant från My scrapbook nook. Kostnaden varierar lite beroende på hur dollarn står mot kronan och senaste tiden har det legat runt 320 kr inklusive frakt. Paketen är helt underbara och värda varje krona. Om jag får lite extra pengar över under våren så skulle jag gärna prenumerera på A million memories eller Little reds månadspaket.

När det gäller shopping så handlar jag mycket mindre sedan jag började med månadskitet, det lilla jag handlar köper jag antingen hos Bumblebee som har fantastiska priser eller hos Skapa Hobby på Hornsgatan i Stockholm.

Mina målsättningar för 2010 är att försöka göra 200 kort och 50 layouter och att lära mig fler nya tekniker. Både färgläggning och kortvikningar vill jag bli bättre på. Under året så har jag fotograferat mer än någonsin och i genomsnitt tar jag nästan 100 bilder om dagen även om jag bara behåller och arkiverar en tredjedel av dem. På fotokursen som Åsa Bergstrand höll i våras fick jag lära mig att fotografera samma motiv fler gånger med olika inställningar och vinklar. Alla bilder blir inte bra, men man lär sig hela tiden nya saker. För den som vill se lite foton från julhelgen i Västervik så finns de här, i min fotoblogg.

Nu tänkte jag bara passa på och önska er alla ett riktigt gott nytt år och visa några av de skapelser som jag är mest nöjd med under året.












1 kommentar:

Cathrine/caca sa...

Vad flitig du är både med skapandet och fotandet. Skulle önska att jag kunde få gjort så mycket också, har en tendens att fastna framför datorn i stället :-) Jätte mycket fint du har gjort! Fastnade särskilt för layouten trygghet och den ovanför. Bland korten var det påskkortet och det lila sommar kortet som blev mina favoriter.
Kram