torsdag 18 februari 2010

Bazzill cardstock - att välja färg

Hoppas att ni alla hade en underbar alla hjärtans dag i söndags. Nu när alla hjärtans dag är avklarad är det hög tid att börja med korten till påsk.

Jag är helt tokig i cardstock och älskar Bazzill basics produkter som enligt mig är den cardstock som har allra högsta kvalité. Hos Bumlebee hittar ni cardstock till fantastiskt bra pris, så passa på och fyll på era lager. Jag har alltid massor av cardstock hemma och är lite av en samlare. Jag älskar att sortera mina papper och försöker också att spara åtminstone ett av varje färg och struktur. För att hålla ordning på mina papper så stansar jag ut tags med en Quickutz die. Jag stansar alltid ut tre tags av varje papper och sorterar dem efter färg, struktur och ”högtid”.

När man handlar cardstock i en webbutik så kan det vara svårt att särskilja nyanser och det är inte så lätt att hitta rätt, så jag tänker försöka hjälpa er lite. Jag har gjort en liten genomgång av bazzills cardstocksortiment hos Bumblebee och valt ut en del bra påskfärger. Inlägget hittar ni här.



Tanken var att jag idag skulle visa några fina påskdekorationer som jag gjort med cardstocken, men eftersom jag har haft problem att få tag i påskris så kommer det inlägget först på söndag. Men håll utkik, för de Bosskut-dies som jag har använt är minst sagt underbara.



Ikväll ska jag hålla i en scrapbookingkurs i Sollentuna och det ska bli så roligt att få träffa ett gäng intresserade tjejer. Hoppas att jag kan få dem ännu mer intresserade och att jag lyckas förmedla den kärlek som jag känner för papperspyssel.

4 kommentarer:

Laila sa...

Vilka underbara påskfärger! Nu blir jag ju liiite sugen. ;-)

Å vad skojsigt att få hålla i en kurs! Lycka till. Det kommer du att fixa alldeles utmärkt!

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Men så smart!! Borde ta mig i kragen och göra likadant - är också tokig i B-CS! Finns nog inget alster öht där jag inte använder mig av det, tror jag?

Ska se om jag orkar ta tag i det - haha!

Hoppas allt är bra med dig!
Ha de bäst snäckan!
Kraaam / Angelica

Evanlo sa...

Jättefina påskfärger, och en bra artikel hos Bumblebee. Själv är jag förtjust i Canvas och andra liknande "rutiga" CS, vill hellre ha helt slätt eller kan slå runt på Orange Peel.

JENNIIZ sa...

Vad smart du har gjort med en färgkarte med påskfärger....

Min fråga är, vad är de för die du har använt dej av???
Blev sugen att göra nå liknande själv....man glömmer ju alltid vad färgerna heter och så när man ska skicka efter...