torsdag 9 september 2010

Lilla lilla Axel.

Nu är det bara en vecka kvar till valet och det är galet mycket att göra på jobbet, men samtidigt så otroligt roligt. Jag älskar alla tv-utfrågningar, debatter och politiska program, en ny favorit är Elfte timmen med Peter Settman, ett satirprogram som är både skickligt och roligt. Även Kvällsöppet i 4:an är bra men det går lite för sent för min del och jag är dessutom inget större fan av herr Birro. Det är otroligt jämnt mellan blocket och det känns som om det här valet kan sluta hur som helst, den här bloggen är inte avsedd för politiska debatter eller påverkan, men jag vill uppmana er alla att faktiskt rösta, för varje röst är viktig. Om ni inte vet vart ni kan rösta så finner ni rätt lokal här (val.se).

Förra veckan så läste jag ut boken "Borta bäst" av Sara Kadefors, den var klart läsvärd, men lite seg i början. Just nu läser jag "Bara vanligt vatten" av Kajsa Ingemarsson och den är också ganska seg så här i början (jag har läst 60 sidor). Jag gjorde misstaget att läsa om boken på Adlibris och den har inte fått några lysande recensioner men jag ska försöka ta mig igenom den i alla fall. Kajsa Ingemarsson ska förresten få ett eget program i P1 och kanske är det ett bättre forum för henne för i "Snacka om nyheter" så blev det inte så bra. Eftersom jag älskar P1 så kommer jag att lyssna den 30:e september kl. 15.00.

I helgen så var vi nere i Västervik och hälsade på lilla Axel (som nu är en månad gammal). Inför besöket så var jag på Polarn O. Pyret och shoppade lite kläder till den lilla och det finns så mycket gulligt i de små storlekarna. Här är några bilder på underverket.





Nu ser jag fram emot fredagen och förhoppningsvis blir det bara lite jobb under lördagen för jag skulle både behöva pyssla och tvätta på söndag (städningen får vänta till dagen efter valet).

Inga kommentarer: