tisdag 30 november 2010

Inkido + youdo

Tiden går så fort och trots att jag äntligen har ett helt eget pysselrum så hinner jag inte tillbringa så mycket tid där som jag önskar. I helgen så har vi haft mina föräldrar och min moster på besök i nya lägenheten. Vi hade en helt underbar lördageftermiddag och hann prata om sådant som jag nästan helt glömt bort eller inte minns alls. Våra köksstolar saknar för tillfället dynor och eftersom de är gjorda av sheshamträ så är det galet hårda, men trevligt sällskap, perfekt kaffe och gott fikabröd gjorde att till och med träsmaken försvann. I söndags var vi på adventsfirande hos en arbetskamrat som lyckades klämma in över tjugo personer i lägenheten. Det var varmt men så oerhört trevligt och roligt att få träffa arbetskamrater med respektive och personer som flyttat över till departement vilket gör att man ses så sällan. Dessutom bjöds det på fantastiskt god mat och julgodis. Tack M!

Vi är otroligt bortskämda med vänner och bortbjudningar vilket gör att helgerna försvinner i rasande fart. Jag försöker därför att göra så snabba kort som möjligt (för ett kort vill man ju gärna ha med sig eller skicka som tack). Dessutom har det varit massor av födelsedagar som "poppat upp". Jag har därför skapat en standardskiss som jag utgår ifrån. Ni som läser bloggen ofta känner säkert igen layouten och med mönstrade papper från Inkido och dekorationer från Youdo som går det superfort att producera kort. Det här korten är gjorda med ovanstående teknik och ni kommer säkert att få se ännu fler!




1 kommentar:

Laila sa...

Jag tycker din skiss funkar alldeles utmärkt! Det blir enkla men fina kort och så kan du ändå variera massor.