söndag 12 december 2010

Fest och shopping!

Hela helgen har varit fest. I fredags så var vi hemma hos Roberts syster och mamma för att fira hans syster som fyllde år. Hon hade lagat en god middag med kassler och potatisklyftor och till efterrätt så fick vi födelsedagstårta. Vi stannade hela kvällen och såg på Idolfinalen. Så som många andra så tycker jag Jay är en självklar vinnare även om Minnah gjorde vinnarlåten mycket bättre.

Så i lördags var det dags för fest nummer två: julkräftskivan hos Yvonne. Det är alltid en fantastisk upplevelse, så mycket god mat och massor gott att dricka (även om jag denna gång var chaufför och höll mig nykter). Jag hade ingen extern blixt med mig så bilderna blev aningen mörka men jag ska försöka hinna redigera dem i veckan bränna en liten cd-skiva med bilder till värdinnan.

Vi var hemma först efter klockan tre i natt så idag har vi tagit det ganska lugnt, Jag har tvättat, pysslat och nätshoppat lite och Robert har kollat på första säsongen av den nyinspelade serien V. Under tiden jag shoppade blommor på Wildorchid så såg jag lite av serien och den var faktiskt riktigt bra. Ikväll så har jag gått igenom mina Copics-pennor också och jag måste göra en del kompletteringar. Sammanlagt nio nya pennor behöver jag och i morgon tänkte jag gå in på Bumblebee och fortsätta shoppa lite.

Några julkort har jag hunnit med och jag är fullkomligt upp över öronen förälskad i Bo Bunnys julserie Midnight Frost. Förhoppningsvis så hinner jag fota julkorten i veckan. Här är i alla fall några bilder på kortet som vi gav Jeanette i fredags. De mönstrade papperen kommer från Inkido och bokstäverna är QK Storybook.


Inga kommentarer: