tisdag 9 augusti 2011

Semesterdag 12

Det har varit en Alexander-dag idag. Vi har gjort allt för att han ska känna sig piggare efter gårdagens sprutor. Han har sovit ovanligt mycket idag, men vi har ändå hunnit med en massa gos och lek. På eftermiddagen så tog jag ut honom på en lång promenad och vi hann gå förbi några olika förskolor som ligger i närheten. Om nio månader så är det ju dags för honom att börja på dagis och det är hög tid att hitta något som passar oss. Jag funderar en del på det här med föräldrakooperativ, men har inte hittat något ännu. Just nu så kollar vi på två privata alternativ och ett kommunalt. Förutom dagisprat så är det en hel del dopplanering här just nu och jag har precis börjat med att tillverka dopkort. Det kommer att bli lite olika utseende på dem och jag har valt att göra mycket enkla kort med ett mönstrat papper och så embossar jag ett stämpelmotiv från Inkido som jag klistar på. Det är ganska roligt att pyssla fort och jag har använt papper som jag haft i flera år och som inte har passat till någonting tidigare.

Här är en dopinbjudan med blårandiga papper från Chatterbox - "Scrapbook Walls" - Mantle Stripe.



Jag ska göra 46 kort och de ska helst vara klara i slutet av nästa vecka, så jag har att göra!

1 kommentar:

Laila sa...

Jag satt och gjorde ungefär lika många när det gällde tacken efter mammas begravning.
Du gör helt rätt som håller det enkelt! Då är det lättare att göra "löpande band" av det hela. För trots allt så tar det tid.

Jag tycker du har gjort som snygga.
Behöver du hjälp?