fredag 6 juli 2012

Semester dag 5

Ja, den här dagen började inte så bra, skulle bli betydligt sämre och slutade sådär, men vi hann med en hel del trevligheter också!

På eftermiddagen så tog jag med killarna ut en sväng med bilen, vi var på dagis och lämnade papper, hämtade Sus i Täby och mötte vi upp Evelyn, Janne och Erik på utsiktsplatsen vid Arlanda. Alexander somnade i bilen så jag höll mig nere vid parkeringen medans de andra gick upp och tittade på planen som startade. Vi hade det riktigt mysigt och fortsatte vårt "turistbesök" med att ta oss igenom Skycity och terminal 5. De båda stora killarna utforskade varje vrå och även Alexander höll igång.

När vi satt och åt vid ett perfekt utkiksbord på McDonalds så ringde Sus telefon (jag har blivit lite slarvig med min) och Robert var sämre och på läkarens inrådan skulle han akut in till KS eftersom man misstänkte hjärnhinneinflammation. Så det var bara att kasta killarna i bilen och fara iväg. Mitt hjärta slog hårt när jag körde ut ur parkeringsgaraget, men jag har de finaste vänner och de försäkrade mig om full backup i fall att Robert blev kvar på sjukhuset eller om jag behövde barnvakt för att finnas hos honom. Att bara få höra och veta att det finns vänner som ställer upp och som hjälper till när det krisar gjorde mig lugnare och så fick mannen komma hem senare på kvällen, inte helt frisk, men han är hemma i alla fall.

Tack finaste vännerna, ni vet vilka ni är och ni är ovärderliga.





Inga kommentarer: