onsdag 16 januari 2013

Om ni inte redan har...........

...läst den så läs Leif GW Perssons biografi Gustavs grabb. Den är helt fantastisk. Så många roliga minnen, svåra stunder och livsavgörande situationer och även om hans barndom ägde rum långt innan min så är det så många minnen som väcks till liv! Dessutom har han en förmåga att sätta ord på svåra upplevelser. Här är ett citat som har fastnat hos mig och som jag vill dela med mig av!

"Då, när marken plötsligt rämnar under mina fötter, faller jag handlöst rakt ner i mörkret och har du själv råkat ut för det så är det inte bilden i sig som stör dig. Den har nämligen inte blivit sliten av en slump utan i brist på bättre. Du faller fritt, precis som i en dröm, men du faller handlöst och mörkret omkring dig går inte att gripa tag i för att hejda eller ens lindra ditt fall. Du är helt utlämnad åt andra och annat och alldeles oavsett vad du försöker hitta på så kan det inte hjälpa dig ett enda dugg"


De här raderna kan jag läsa hur många gånger som helst och det finns fler citat som jag kommer att bära med mig resten av livet!

Inga kommentarer: