tisdag 17 februari 2015

47 dagar.......

...före påsk så är det Fettisdagen, eller Semledagen som jag helst säger och ikväll var det fest! Fyra laktosfria semlor från Balders har vi mumsat i oss, eller egentligen tre, eftersom Linnea somnade innan Robert kom hem, så hennes står fortfarande i kylen.


Barnen har fått jättefina tomtebloss i form av hjärtan av Sus och de satte vi i semlorna och tände en i taget. Det blev succé! Tomtebloss och semlor, varje barns dröm!



Alexander är ju van vid att släcka bränder, så lite läskigt var det allt, men väldigt spännande och vackert!


Vi äter semlorna som de är, utan sked och grädde på nosen är väl oundvikligt? För mig var det här årets första och sista semla. Jag känner mig själv så pass väl att jag vet att jag inte kan unna mig fler om jag ska bli av med de sista gravidkilona som jag plockade på mig när vi väntade Linnea.


Har du fått någon semla i år?

Inga kommentarer: